13 - 02 - 1433 AH
08 - 01 - 2012 AD
04:09 am
ـــــــــــــــــــ
:Inquiry about His word the Most High
{And everyone has a goal to which he turns (himself), so vie with one another in good works. Wherever you are, Allah will bring you all together. Surely Allah is Possessor of power over all things.} Truthful Allah the Great
In the name of Allah the All Merciful, the Most Merciful, prayer of forgiveness and peace be upon my grandfather Mohammad messenger of Allah and his virtuous family, and all the followers for the Reminder full of wisdom till judgement day, after this..
O Al-Qahtani my beloved in Allah’s love, your question is about the explanatory-statement for the word of Allah the Most High: {And everyone has a goal to which he turns (himself), so vie with one another in good works. Wherever you are, Allah will bring you all together. Surely Allah is Possessor of power over all things.}Truthful Allah the Great [Al-Baqarah] 2:148
{وَلِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا فَاسْتَبِقُواْ الْخَيْرَاتِ أَيْنَ مَا تَكُونُواْ يَأْتِ بِكُمُ اللّهُ جَمِيعًا إِنَّ اللّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ} صدق الله العظيم [البقرة:148].
Only (Allah) means the four directions if you did not know the direction of the Qibla [Kaaba at the sacred mosque], surely Allah did not command you to delay your prayer until you know the direction of Al-Qibla, and for that Allah the Most High said: {And everyone has a goal to which he turns (himself), so vie with one another in good works. Wherever you are, Allah will bring you all together. Surely Allah is Possessor of power over all things.}Truthful Allah the Great [Al-Baqarah] 2:148
{وَلِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا فَاسْتَبِقُواْ الْخَيْرَاتِ أَيْنَ مَا تَكُونُواْ يَأْتِ بِكُمُ اللّهُ جَمِيعًا إِنَّ اللّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ} [البقرة:148].
Also you find the explanatory-statement in the word of Allah the Most High: {And Allah’s is the East and the West, so whither you turn thither is Allah’s purpose. Surely Allah is Ample-giving, Knowing.}Truthful Allah the Great [Al-Baqarah] 2:115
{وَلِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ} صدق الله العظيم [البقرة:115].
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدّي محمد رسول الله وآله الأطهار، وجميع التابعين للذِّكر الحكيم إلى يوم الدين..
ويا حبيبي في الله القحطاني، سؤالك هو عن بيان قول الله تعالى: {وَلِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا ۖ فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ ۚ أَيْنَ مَا تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّـهُ جَمِيعًا ۚ إِنَّ اللَّـهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿١٤٨﴾} صدق الله العظيم [البقرة].
وإنّما يقصد الجهات الأربع إذا لم تعلموا جهة القِبلة، فلم يأمركم الله أن تؤخّروا صلاتكم حتى تعلموا جهة القبلة، ولذلك قال الله تعالى: {وَلِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا ۖ فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ ۚ أَيْنَ مَا تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّـهُ جَمِيعًا ۚ إِنَّ اللَّـهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿١٤٨﴾} صدق الله العظيم.
وتجد البيان في قول الله تعالى: {وَلِلَّـهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ ۚ فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّـهِ} صدق الله العظيم [البقرة:115].
أخوكم الإمام ناصر محمد اليماني.
ــــــــــــــــــــ
..Indeed astrology also palm and cup (reading) are from satan’s knowledge with which Allah did not send down of an authority
..In the name of Allah the All Merciful, the Most Merciful, and peace be upon the messengers, and praise be to Allah Lord of the worlds
Indeed [U]astrology also palm and cup (reading) are from satan’s knowledge with which Allah did not send down of an authority in the decisive Quran, so keep your duty to Allah and know that their wisdom of this is that you turn away from Allah’s fatwa, the All Merciful, in the decisive Quran in the word of Allah the Most High: {Say: No one in the heavens and the earth knows the unseen but Allah;..}Truthful Allah the Great [Al-Naml] 27:65
{قُل لَّا يَعْلَمُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلَّا اللَّهُ} صدق الله العظيم [النمل:٦٥].
..And peace be upon the messengers, and praise be to Allah Lord of the worlds
.Your brother; the Imam Nasser Mohammad Al-Yemeni
الإمام ناصر محمد اليماني 24 - 06 - 1432 هـ 27 - 05 - 2011 مـ 44 : 10 مساءً ـــــــــــــــــــــ
إنّ علم الأبراج والكف والفنجان من علوم الشياطين ما أنزل الله به من سلطان..
بسم الله الرحمن الرحيم، وسلامٌ على المرسلين والحمدُ لله ربّ العالمين..
إنّ علم الأبراج والكف والفنجان من علوم الشياطين ما أنزل الله به من سلطان في محكم القرآن، واتّقوا الله واعلموا أنّ حِكْمَتَهم من ذلك هي أن تعرضوا عن فتوى الله الرحمن في محكم القرآن في قول الله تعالى: {قُل لَّا يَعْلَمُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلَّا اللَّهُ} صدق الله العظيم [النمل:٦٥].
وسلامٌ على المُرسلين، والحمد ُلله رب العالمين..
أخوكم؛ الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
ــــــــــــــــــــ
26 - 07 - 1433 AH
16 - 06 - 2012 AD
05:18 am
ـــــــــــــــــــــ
..The good is from Allah, and the misfortune from Allah because of (sins) from the human being, and your Lord does not wrong anyone
..In the name of Allah the All Merciful, the Most Merciful, and peace be upon the messengers, and praise be to Allah Lord of the worlds
O my beloved ones in Allah’s love, I see you arguing about the explanation of the word of Allah the Most High: {Every soul must taste of death. And We test you by evil and good by way of trial. And to Us you are returned.}Truthful Allah the Great [Al-Anbyãa´] 21:35
{كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوكُم بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ فِتْنَةً وَإِلَيْنَا تُرْجَعُونَ} صدق الله العظيم [الأنبياء:35].
If depending on the apparent (meaning) of this verse that the good and evil from Allah it would have been contrary to the word of Allah the Most High: {Whatever good befalls you, it is from Allah, and whatever misfortune befalls you, it is from yourself. And We have sent you(O Prophet) to mankind as a messenger..}Truthful Allah the Great [Al-Nesã`a] 4:79
{مَا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَمَا أَصَابَكَ مِنْ سَيِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِكَ وَأَرْسَلْنَاكَ لِلنَّاسِ رَسُولًا} صدق الله العظيم [النساء:79].
And the question remained about the True explanatory-statement for the word of Allah the Most High: {Every soul must taste of death. And We test you by evil and good by way of trial. And to Us you are returned.}Truthful Allah the Great [Al-Anbyãa´] 21:35
{كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوكُم بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ فِتْنَةً وَإِلَيْنَا تُرْجَعُونَ} صدق الله العظيم [الأنبياء:35].
Then we issue fatwa with Truth and say: only the misfortune is the evil and it is with a decree from Allah because of guilt committed by the companion of the affliction. Confirming with the word of Allah the Most High: {But how is it that when a misfortune befalls them on account of that which their hands have sent before?..}Truthful Allah the Great [Al-Nesã`a] 4:62
{فَكَيْفَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ} صدق الله العظيم [النساء:62].
Therefore, the evil is from Allah but without wronging; in fact the cause of the affliction is because of what his hands have sent before (committing sins) and they did not repent to their Lord before coming of the decree of fulfilling the affliction. And Allah the Most High said: {What! When a misfortune befell you, and you had inflicted twice as much, you say: Whence is this? Say: It is from yourselves. Surely Allah is Possessor of power over all things.}Truthful Allah the Great [Ãli-´Imrãn] 3:165
{أَوَلَمَّا أَصَابَتْكُم مُّصِيبَةٌ قَدْ أَصَبْتُم مِّثْلَيْهَا قُلْتُمْ أَنَّىٰ هَـٰذَا قُلْ هُوَ مِنْ عِندِ أَنفُسِكُمْ إِنَّ اللَّـهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿165﴾} صدق الله العظيم [آل عمران:165].
And Allah the Most High said: {And whatever misfortune befalls you, it is on account of what your hands have wrought and He pardons much.}Truthful Allah the Great [Al-Shourã] 42:30
{وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ ﴿٣٠﴾} صدق الله العظيم [الشورى].
For the fact, afflictions are from Allah it is because of sins from the human being despite that Allah does not let an affliction befall him after the evil doing directly; in fact Allah gives him time for he may turn to his Lord then repent so if he repented to then Allah would relieve fulfilling the affliction in the Book so it would not befall him. Confirming with the word of Allah the Most High: {No disaster befalls in the earth, or in yourselves, but it is in a book before We relieve it — surely that is easy to Allah}Truthful Allah the Great [Al-Hadeed] 57:22
{مَا أَصَابَ مِن مُّصِيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي أَنفُسِكُمْ إِلَّا فِي كِتَابٍ مِّن قَبْلِ أَن نَّبْرَأَهَا إِنَّ ذَٰلِكَ عَلَى اللَّـهِ يَسِيرٌ ﴿٢٢﴾} صدق الله العظيم [الحديد:22].
So keep your duty to Allah servants of Allah, so whatever befell you of good surely from Allah, and whatever befell you of evil surely from Allah because of (sins) from you, and your Lord does not wrong anyone. And Allah the Most High said: {..And if good befalls them, they say: This is from Allah; and if a misfortune befalls them, they say: This is from you. Say: All is from Allah. But what is the matter with these people that they make no effort to understand anything?(78) Whatever good befalls you, it is from Allah, and whatever misfortune befalls you, it is from yourself. And We have sent you (O prophet) to the people as a messenger. And Allah is sufficient as a witness.(79)}Truthful Allah the Great [Al-Nesã`a] 4:78-79
{وَإِن تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَقُولُوا هَـٰذِهِ مِنْ عِندِكَ قُلْ كُلٌّ مِّنْ عِندِ اللَّـهِ فَمَالِ هَـٰؤُلَاءِ الْقَوْمِ لَا يَكَادُونَ يَفْقَهُونَ حَدِيثًا ﴿٧٨﴾ مَّا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّـهِ وَمَا أَصَابَكَ مِن سَيِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِكَ وَأَرْسَلْنَاكَ لِلنَّاسِ رَسُولًا وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ شَهِيدًا ﴿٧٩﴾} صدق الله العظيم [النساء].
..And peace be upon the messengers, and praise be to Allah Lord of the worlds
.Your brother; the Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yemeni
الخير من الله، والمصيبة من الله بسببٍ من عند الإنسان، ولا يظلم ربّك أحداً ..
بسم الله الرحمن الرحيم، وسلامٌ على المُرسَلين والحمدُ للهِ ربِّ العالمين..
ويا أحبتي في الله إني أراكم تتجادلون في بيان قول الله تعالى: {كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوكُم بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ فِتْنَةً وَإِلَيْنَا تُرْجَعُونَ} صدق الله العظيم [الأنبياء:35].
فلو يتمّ اعتماد ظاهر هذه الآية أنّ الخير والشر من عند الله لكان بياناً مخالفاً لقول الله تعالى: {مَا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَمَا أَصَابَكَ مِنْ سَيِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِكَ وَأَرْسَلْنَاكَ لِلنَّاسِ رَسُولًا} صدق الله العظيم [النساء:79].
وبقي السؤال عن البيان الحقّ لقول الله تعالى: {كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوكُم بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ فِتْنَةً وَإِلَيْنَا تُرْجَعُونَ} صدق الله العظيم [الأنبياء:35].
ومن ثم نفتي بالحقّ ونقول: إنّما المصيبة هي الشرّ وهي بقدرٍ من عند الله بسبب ذنبٍ ارتكبه صاحب المصيبة، تصديقاً لقول الله تعالى: {فَكَيْفَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ} صدق الله العظيم [النساء:62].
إذاً الشر من عند الله ولكن من غير ظلمٍ؛ بل سببُ شرّ المصيبة هي بسبب ما قدمته أيديهم من قبل ولم يتوبوا إلى ربّهم قبل مجيء قدر تحقيق المصيبة، وقال الله تعالى: {أَوَلَمَّا أَصَابَتْكُم مُّصِيبَةٌ قَدْ أَصَبْتُم مِّثْلَيْهَا قُلْتُمْ أَنَّىٰ هَـٰذَا قُلْ هُوَ مِنْ عِندِ أَنفُسِكُمْ إِنَّ اللَّـهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿165﴾} صدق الله العظيم [آل عمران:165].
وقال الله تعالى: {وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ ﴿٣٠﴾} صدق الله العظيم [الشورى].
كون المصائب من الله هي بسبب ذنوبٍ من عند الإنسان برغم أنّ الله لا يصيبه بالمصيبة من بعد فعل السوء مباشرةً؛ بل يعطيه الله مهلةً علّه ينيب إلى ربّه فيتوب فإذا تاب فيُبرِئ الله تحقيق المصيبة في الكتاب فلا تصيبه، تصديقاً لقول الله تعالى: {مَا أَصَابَ مِن مُّصِيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي أَنفُسِكُمْ إِلَّا فِي كِتَابٍ مِّن قَبْلِ أَن نَّبْرَأَهَا إِنَّ ذَٰلِكَ عَلَى اللَّـهِ يَسِيرٌ ﴿٢٢﴾} صدق الله العظيم [الحديد:22].
فاتقوا الله عباد الله، فما أصابكم من خير فمن الله، وما أصابكم من شرّ فمن الله بسببٍ من عند أنفسكم، ولا يظلم ربّك أحداً، وقال الله تعالى: {وَإِن تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَقُولُوا هَـٰذِهِ مِنْ عِندِكَ قُلْ كُلٌّ مِّنْ عِندِ اللَّـهِ فَمَالِ هَـٰؤُلَاءِ الْقَوْمِ لَا يَكَادُونَ يَفْقَهُونَ حَدِيثًا ﴿٧٨﴾ مَّا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّـهِ وَمَا أَصَابَكَ مِن سَيِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِكَ وَأَرْسَلْنَاكَ لِلنَّاسِ رَسُولًا وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ شَهِيدًا ﴿٧٩﴾} صدق الله العظيم [النساء].
وسلامٌ على المُرسَلين، والحمدُ للهِ ربِّ العالمين..
أخوكم؛ الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
ــــــــــــــــــــــ
05 - 02 - 1434 AH
18 - 12 - 2012 AD
03:08 am
ــــــــــــــــــــــ
?Fatwa of the nap to who fell asleep while he is sitting and not laid-down, is it invalidating his ablution
In the name of Allah the All Merciful, the Most Merciful, prayer of forgiveness and peace be upon all prophets of Allah and His messengers from the first of them till the seal of them Mohammad messenger of Allah and his virtuous family, and the True followers till Judgement day, after this..
O my beloved in Allah’s love, the questioning: Is the nap for the sitting ones in houses of Allah or their homes from invalidating of ablution? Then the Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yemeni replies for the questioners: fact that I do not say of Allah except the Truth that the nap for the sitting ones in Allah’s houses (of worship) or in their houses and not the sleep of the laid-down; in fact the sitting nappers verily Allah did not command them to go and perform ablution again to the fact Allah desires ease for you, and He does not desires hardship for you. Confirming with the word of Allah the Most High: {..Allah desires ease for you, and He does not desire hardship for you,..}Truthful Allah the Great [Al-Baqarah] 2:185
{يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ} صدق الله العظيم [البقرة:185].
Confirming with the word of Allah the Most High: {..and He has not laid upon you any hardship in religion..}Truthful Allah the Great [Al-Hajj] 22:78
{وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ} صدق الله العظيم [الحج:78].
And Allah has not laid upon you any hardship in religion, so maybe the awaiting one for the prayer is exhausted of fatigue or staying up (lack of sleep at night), or during Friday lecture he may be exhausted or being awake (at night) so he naps a little while he is sitting or supporting his back to the wall so he would fall asleep and wake up while he is fighting the sleep of fatigue and exhaustion, or an elderly up in years. So how would Allah glory be to Him command him to make ablution at every nap? Glory be to Him! Only of invalidating the ablution is the sleep of the laid down on his back with the intention of the rest sleep, so if Allah raised him back from his sleep then let him make ablution, even if it was not at the time of prayer, so let it be with intention of his ablution for the upcoming prayer. And (I ask) Allah to be pleased with you my beloved ones in Allah’s love and to please you with the Bliss of His pleasure..
..And peace be upon the messengers, and praise be to Allah Lord of the worlds
.Your brother the Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yemeni
الإمام ناصر محمد اليماني
05 - صفر - 1434 هـ
18 - 12 - 2012 مـ
03:08 صباحاً
( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )
ــــــــــــــــــــــ
فتوى غفوة النّوم لمن غفا وهو جالسٌ وليس مستلقياً، فهل ينتقض وضوءه ؟
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله ورسله من أوّلهم إلى خاتمهم محمد رسول الله وآلهم الأطهار والتابعين الحقّ إلى يوم الدين، أمّا بعد..
ويا حبيبي في الله السائل: هل الغفوة للجالسين في بيوت الله أو بيوتهم من نواقض الوضوء؟ ومن ثم يردّ على السائلين الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني: حقيقٌ لا أقول على الله إلا الحقّ إنّ غفوة النّوم للجالسين في بيوت الله أو في بيوتهم وليس منام المستلقي؛ بل القاعدين أصحاب الغفوة لم يأمرهم الله أن يذهبوا ليتوضأوا من جديدٍ كون الله يريد بكم اليسر ولا يريد بكم العسر. تصديقاً لقول الله تعالى: {يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ} صدق الله العظيم [البقرة:185].
وتصديقاً لقول الله تعالى: {وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ} صدق الله العظيم [الحج:78].
وما جعل الله عليكم في الدين من حرجٍ فقد يكون المنتظِر لإقامة الصلاة مرهقاً من التعب أو سهراناً، أو أثناء خطبة الجمعة قد يكون مرهقاً أو سهراناً فيغفو قليلاً وهو قاعدٌ أو مسند ظهره للحائط فيغفو ويصحو ويغفو ويصحو وهو يصارع النّوم من التّعب والإرهاق، أو كبيراً في السّن. فكيف يأمره الله سبحانه أن يتوضأ عند كل غفوة؟ سبحانه! وإنما من نواقض الوضوء منام المستلقي على ظهره بنية النّوم السبات، فإذا بعثه الله من منامه فليتوضأ، ولو لم يكن في ميقات صلاة فليكن بنية وضوئه للصلاة القادمة. ورضي الله عنكم أحبتي في الله وأرضاكم بنعيم رضوانه.
وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم؛ الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
ـــــــــــــــــــــــ
22 - 04 - 1435 AH
22 - 02 - 2014 AD
02:30 am
ـــــــــــــــــــــ
I seek refuge in Allah the Hearer, the Knower, from the accursed-outcast satan
..In the name of Allah the All Merciful, the Most Merciful
{Has not the time yet come for the believers that their hearts should be humble for the remembrance of Allah and the Truth that is revealed, and (that) they should not be like those who were given the Book before, but time was prolonged for them, so their hearts hardened. And most of them are transgressors.}Truthful Allah the Great [Al-Hadeed] 57:16
{أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّـهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ ۖ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ ﴿١٦﴾} صدق الله العظيم [الحديد].
O servants of Allah, keep your duty to Allah and worship Him, Him Alone, no partner for Him, being sincere to Him in obedience, though the disbelievers are averse. O community of Muslims do not be the first of those who turn away from the call to resort for judgement to the grand Quran.
Here it is (according to the date of the statement) the age of the call of the mahdi-ship to resort for judgement to the decisive grand Quran became in the beginning of the tenth year and those who turn away are still insisting on turning away from the call to resort for judgment to the decisive Reminder the grand Quran, and the Awaited Mahdi Nasser Mohammad Al-Yemeni is most persistence on the call to resort for judgement to the decisive Book the grand Quran, and I would never budge the measure of a hair stand, and I would never get weak, never succumb, never tire, never eat and never back away from calling scholars of the Muslims, Christians, and Jews to resort for judgement to Allah’s Book the grand Quran, even if their turning away continues as long as I live I would continue in the persistence about the call to resort for judgement to the decisive verses until death, surely be witnesses on that.
I did not call them to follow me in a new religion; in fact I called them to follow Allah’s Book the grand Quran, the Torah, the Gospel and the True prophetic sunna, and we only announce the disbelief in all what is contrary to Allah’s Book the grand Quran, from composing of the humans from themselves or by cunning from satans among jinn and mankind some of them inspiring others with gilded speech to deceive (them).
O community of Muslims, hold fast with Allah’s rope the grand Quran, and be of the grateful ones that (Allah) sent in this nation of yours the Awaited Mahdi, verily Allah granted you out of His grace as mercy from Him for that you may thank (Him), indeed the earth been filled with unfairness and injustice and you know (that) and I do not know what will Allah do to you; in fact I say what Allah commanded my grandfather Mohammad messenger of Allah -prayer of Allah’s forgiveness and peace be upon him and his family- to say: {..and I do not know what will be done with me or with you..}Truthful Allah the Great [Al-Ahqãf] 46:9
{وَمَآ أَدْرِي مَا يُفْعَلُ بِي وَلاَ بِكُمْ} صدق الله العظيم [الأحقاف:9].
So rely on Allah (trust in Him) and repent to Allah fully He would forgive your sins and get you out of darkness into light and make firm your feet, I hope from Allah the safety for me and to all Muslims and whoever among the worlds please, my Lord encompassed all things in His knowledge and mercy, and all matter return to Allah, and Allah is sufficient for us from the distress of the world’s life and the hereafter, and Allah chosen us for HimSelf and the call to Him upon enlightening certain knowledge from Allah, verily Allah is sufficient for me and an excellent Guardian.
..And peace be upon the messengers, and praise be to Allah Lord of the worlds
.Your brother the Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yemeni
ويا عباد الله اتّقوا الله واعبدوه وحده لا شريك له مخلصين له الدين ولو كره المشركون، ولا تكونوا يا معشر المسلمين أول المعرضين عن دعوة الاحتكام إلى القرآن العظيم.
وها هو عمر الدعوة المهديّة للاحتكام إلى محكم القرآن العظيم صار في بداية السَّنة العاشرة ولايزال المعرضون مُصرِّين على الإعراض عن دعوة الاحتكام إلى محكم الذكر القرآن العظيم، ولا يزال المهديّ المنتظَر ناصر محمد هو أشدّ إصراراً على دعوة الاحتكام إلى محكم كتاب الله القرآن العظيم، ولن أتزحزح قيد شعرةٍ ولن أهون ولن أستكين ولن أملّ ولن أكلّ ولن أتراجع عن دعوة علماء المسلمين والنّصارى واليهود للاحتكام إلى كتاب الله القرآن العظيم، وحتى ولو استمرَّ إعراضهم ما حييت لاستَمْرَرْت في الإصرار في الدعوة للاحتكام إلى الآيات المحكمات حتى الممات، فكونوا على ذلك من الشاهدين.
وما دعوتهم إلى اتّباعي في دينٍ جديدٍ؛ بل دعوتهم إلى اتّباع كتاب الله القرآن العظيم والتّوراة والإنجيل والسُّنة النّبويّة الحقّ، وإنّما نعلن الكفر بجميع ما يخالف لمحكم كتاب الله القرآن العظيم من تأليفات البشر من عند أنفسهم أو بمكرٍ من شياطين الجنّ والإنس يوحي بعضهم إلى بعض زخرف القول غروراً.
ويا معشر المسلمين اعتصموا بحبل الله القرآن العظيم وكونوا من الشاكرين أن بعث في أمّتكم هذه الإمام المهديّ المنتظَر فمنَّ الله به عليكم رحمةً منه لعلكم تشكرون، فقد مُلئت الأرض جوراً وظلماً وأنتم تعلمون، ولا أدري ما الله فاعلٌ بكم؛ بل أقول ما الله أمر به جدّي محمداً رسولَ الله -صلّى الله عليه وآله وسلم- أن يقول: {وَمَآ أَدْرِي مَا يُفْعَلُ بِي وَلاَ بِكُمْ} صدق الله العظيم [الأحقاف:9].
فتوكّلوا على الله وتوبوا إلى الله متاباً يغفرْ لكم ذنوبكم ويخرجْكم من الظلمات إلى النّور ويُثبِّتْ أقدامكم، وأرجو من الله السلامة لي ولجميع المسلمين ومن يشاء من العالمين وسع ربّي كل شيءٍ رحمةً وعلماً وإلى الله ترجع الأمور، وكفانا الله وإيّاكم هموم الدنيا وهموم الآخرة، واستخلصنا الله لنفسه والدعوة إليه على بصيرةٍ منيرةٍ من الله، وحسبي الله ونعم الوكيل.
وسلامٌ على المُرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
______________
27 - 06 - 1433 AH
19 - 05- 2012 AD
03:02 am
ـــــــــــــــــــــ
Allah’s fatwa in His decisive Book that Mohammad messenger of Allah did not read nor write, and that fatwa in a decisive verses in the Book..
Allah the Most High said: {And thus have We revealed the Book to you. So those whom We have given the Book believe in it, and of these there are those who believe in it; and none deny Our messages except the disbelievers.(47) And you did not recite before it any book, nor did you transcribe one with your right hand, for then could the liars have doubted.(48) (Nay) in fact, it is clear messages in the hearts of those who are granted knowledge. And none deny Our messages except the iniquitous.(49)}Truthful Allah the Great [Al-`Ankaboot] 29:47-49
{وَكَذَٰلِكَ أَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ ۚ فَالَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَمِنْ هَـٰؤُلَاءِ مَن يُؤْمِنُ بِهِ ۚ وَمَا يَجْحَدُ بِآيَاتِنَا إِلَّا الْكَافِرُونَ ﴿47﴾ وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ إِذًا لَّارْتَابَ الْمُبْطِلُونَ ﴿48﴾ بَلْ هُوَ آيَاتٌ بَيِّنَاتٌ فِي صُدُورِ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ ۚ وَمَا يَجْحَدُ بِآيَاتِنَا إِلَّا الظَّالِمُونَ ﴿49﴾} صدق الله العظيم [العنكبوت].
The True proof for Allah’s fatwa in regard of Mohammad messenger of Allah -prayer of Allah’s forgiveness and peace be upon him and his family- that he does not read is the word of Allah the Most High: {And you did not recite before it any book,..}Truthful Allah the Great
{وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ} صدق الله العظيم.
As for Allah’s fatwa in respect of Mohammad messenger of Allah -prayer of Allah’s forgiveness and peace be upon him and his family- that he did not write you would find it directly after the fatwa of lack of reading and as well transcribing the writings with his right hand, and for that Allah the Most High said: {{And you did not recite before it any book, nor did you transcribe one with your right hand.}}Truthful Allah the Great. Surely this fatwa of Allah that His prophet do not read nor write with his right hand any book to the fact he does not read nor write, Allah made that miracle for Mohammad messenger of Allah -prayer of Allah’s forgiveness and peace be upon him and his family- who came to you with this grand Quran. O you who believe invoke prayer of forgiveness upon him and salute with best salutation, and prayer of forgiveness and peace upon him and his family, and all prophets of Allah and His messengers and their righteous families and all the Muslims.
{{وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ}} صدق الله العظيم،
..And peace be upon the messengers, and praise be to Allah Lord of the worlds
.Your brother the Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yemeni
والبرهان الحقّ لفتوى الله في شأن محمدٍ رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم أنّه لا يقرأ هو قول الله تعالى: {وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ} صدق الله العظيم، وأمّا فتوى الله في شأن محمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم أنه لم يكن يكتب فتجدونها مباشرةً من بعد فتوى عدم القراءة وكذلك خطّ الكتابة بيمينه، ولذلك قال الله تعالى: {{وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ}} صدق الله العظيم، فهذه فتوى من الله أنّ نبيّه لا يقرأ ولا يخط بيمينه أيّ كتاب كونه لا يقرأ ولا يكتب، وجعل الله ذلك معجزةً لمحمدٍ رسول الله - صلى الله عليه وآله وسلم - الذي جاءكم بهذا القرآن العظيم. يا أيها الذين آمنوا صلّوا عليه وسلموا تسليماً، والصلاة والسلام عليه وآله وكافة أنبياء الله ورسله وآلهم الطيبين وجميع المسلمين.
وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين ..
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني .
______________
26 -09 - 1432 AH
26 - 08 - 2011 AD
07:53 am
ـــــــــــــــــــــ
..Meaning of thankfulness
..In the name of Allah the All Merciful, the Most Merciful, and peace be upon my grandfather Mohammad messenger of Allah and his virtuous family and all helpers of Allah till the last day..
As for the thanking of the servants to the worshiped Lord is: The acknowledgement that He is Allah, no God except Him Who created them, Him Alone, no partner for Him so they be worshipping to Him, then they worship Him Alone while they do not associate a thing with Him so they would compete for Allah’s love and His nearness until He is pleased.
As for Allah’s thanking to the servants:: That (Allah) accept from them their worships so He would thank their striving to their Lord and He would multiply their reward. Confirming with the word of Allah the Most High: {Surely this is a reward for you, and your striving is thankfully (recompensed).}Truthful Allah the Great [Al-Insãn] 76:22
{إِنَّ هَذَا كَانَ لَكُمْ جَزَاء وَكَانَ سَعْيُكُم مَّشْكُوراً} صدق الله العظيم [الانسان:22]
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدّي محمد رسول الله وآله الأطهار وجميع أنصار الله إلى اليوم الآخر..
فأمّا شكر العبيد للربّ المعبود فهو: الاعتراف أنّه الله لا إله إلا هو الذي خلقهم وحده لا شريك له ليكونوا له عابدين، ومن ثمّ يعبدونه وحده لا يشركون به شيئاً فيتنافسون في حبّ الله وقربه حتى يرضى.
وأمّا شكر الله لعبيده فهو: أن يتقبّل منهم عبادتهم فيشكر سعيهم إلى ربّهم ويضاعف أجرهم، تصديقاً لقول الله تعالى: {إِنَّ هَـٰذَا كَانَ لَكُمْ جَزَاءً وَكَانَ سَعْيُكُم مَّشْكُورًا ﴿٢٢﴾} صدق الله العظيم [الإنسان].
:I will advise you for Allah’s pleasure, and it is
That you should turn-close to your Lord if you truly want the Truth so you would follow it, verily by Allah could never make see the Truth except the Truth the One that guides you to the Truth is my Lord and your Lord Who comes between man and his heart, and (He is) Whom you will be gather to Him, so turn to Allah and say: “O our Allah, You are indeed the Truth, surely You know that Your servant wants to know the Truth to follow it.. O our Allah, make me see with Truth and guide me to it You are the Hearer, the Knower”.
Then ponder and reflect over the explanatory-statements of Nasser Mohammad Al-Yemeni, ponder over the sense and logic then Allah makes you see the Truth so you would see it evident, bright as if you are looking at the sun when it rises so the darkness would go away, then you feel strange from the Muslims how do they not see Nasser Mohammad Al-Yemeni that he is truly the Imam Mahdi? That’s because you see his explanatory-statements for Allah’s Book the grand Quran is the Truth without doubt nor suspicion, so that is Allah’s guidance He has cast it into your heart to see with it the Truth, and for that you see it obvious and evident, but those who do not see the Truth; that is because Allah did not make light for them to see with it the Truth, and whoever Allah did not make for him light he has no light, and by no means and would never his hearing and his seeing would avail a thing against him.
وسوف أنصحك نصيحة لوجه الله وهي:
أنْ تنيب إلى ربِّك إنْ كنتَ حقاً تريد الحقّ فتتّبِعه، فوالله لن يبصِّرك بالحقّ إلا الحقّ الذي يهدي إلى الحقّ ربِّي وربك الذي يحول بين المرء وقلبه والذي إليه تُحشرون، فأنِب إلى الله وقل: "اللهم إنّك أنت الحقّ، فإن كنت تعلم أنّ عبدك يريد أن يعلم الحقّ ليتّبعه، اللهم فبصِّرني بالحقّ واهْدِني إليه إنك أنت السميع العليم ".
ومن ثم تدبّر وتفكّر في بيانات ناصر محمد اليماني تدبّر العقل والمنطق ومن ثم يبصّرك الله بالحقّ فتراه جليّاً ساطعاً كما لو تنظر إلى الشمس حين تشرق فينجلي الظلام ومن ثم تستغرب من المسلمين كيف لا يصدِّقون ناصر محمد اليماني أنّه حقاً الإمام المهديّ لأنك ترى أنّ بياناته لكتاب الله القرآن العظيم هي الحقّ لا شك ولا ريب، فذلك هو هدى الله قد ألقى في قلبك نوراً لتبصر به الحقّ، ولذلك تراه جليّاً واضحاً، ولكن الذين لا يُبصِرون الحقَّ فذلك بسبب أنّ الله لم يجعل لهم نوراً ليُبصِروا به الحقّ، ومن لم يجعل الله له من نورٍ فما له من نور ولا ولن يغني عنه سمعه وبصره شيئاً.
أخوك؛ الإمام ناصر محمد اليماني.
ـــــــــــــــــــــ
..Nice are your words O Al-Tayyib (good man), and a wise logic; let each saves it with his own optimal way
..In the name of Allah the All Merciful, the Most Merciful, and peace be upon the sent ones, and praise be to Allah Lord of the worlds
Allah’s peace be upon you community of the best foremost supporters, and Allah’s peace be upon Al-Rajul Al-Tayyib (good man), a good heart worshiper of the Lord, enlightened on the way, keen on protecting the explanatory-statement of the Book, and of those possess understanding-minds, indeed his words are the aright word and sufficient lesson to you what happened before because of malfunction in the website we missed many of the explanatory-statements.
Consequently, the Imam Mahdi joins his opinion to the opinion of the good man (Al-Rajul Al-Tayyib) that you save the explanatory-statements exclusively for the Imam Nasser Mohammad Al-Yemeni without saving the arguing of the others in their replies; in fact the important is the explanatory-statements of the grand Quran to enlighten your way, and the way of who desired the Truth till judgement day, and each saves it by his own optimal way..
..And peace be upon the sent ones, and praise be to Allah Lord of the worlds
.Your brother; Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yemeni
بسم الله الرحمن الرحيم، وسلامٌ على المرسلين والحمدُ لله رب العالمين..
سلامُ الله عليكم معشر الأنصار السابقين الأخيار، وسلامُ الله على الرجل الطيب؛ طيّب القلب عابد الربّ مُنير الدرب الحريص على حفظ بيان الكتاب ومن أولي الألباب، ألا وإنّ قوله هو القول الصواب ويكفيكم درساً ما حدث من قبل بسبب عُطلٍ في الموقع افتقدنا العديد من البيانات.
ولذلك فإنّ الإمام المهديّ يضمّ رأيه إلى رأي الرجل الطيّب أن تقوموا بحفظ البيانات حصريّاً للإمام ناصر محمد اليماني من غير حفظ الجدل للآخرين في ردودهم؛ بل المهم بيانات القرآن العظيم لتُنير دربكم ودرب من أراد الحقّ إلى يوم الدين، وكلٌّ يحفظها بطريقته المُثلى.
وسلامٌ على المرسلين، والحمدُ لله ربِّ العالمين..
أخوكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
________________
03 - 08 - 1433 AH
23 - 06 - 2012 AD
06:32 am
ـــــــــــــــــــــ
..And the True promise drew near
In the name of Allah the All Merciful, the Most Merciful: {But nay, I swear the dusk (sunset redness),(16) And the night and that which it drives on,(17) And the moon when it gets fully-extended,(18) That you certainly shall ride a level over other level.(19) But what is the matter with them that they believe not?(20) And, when the Quran is recited to them, they adore (Him) not?(21) Nay, those who disbelieve give the lie;(22) And Allah knows best what they hide.(23) So announce to them a painful chastisement,(24)} Truthful Allah the Great [Al-Inshiqãq] 84:16-24
بسم الله الرحمن الرحيم: {فَلَا أُقْسِمُ بِالشَّفَقِ (16) وَاللَّيْلِ وَمَا وَسَقَ (17) وَالْقَمَرِ إِذَا اتَّسَقَ (18) لَتَرْكَبُنَّ طَبَقاً عَن طَبَقٍ (19) فَمَا لَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ (20) وَإِذَا قُرِئَ عَلَيْهِمُ الْقُرْآنُ لَا يَسْجُدُونَ (21) بَلِ الَّذِينَ كَفَرُواْ يُكَذِّبُونَ (22) وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا يُوعُونَ (23) فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ (24)} صدق الله العظيم [الإنشقاق].
.Your brother the Imam Mahdi Nasser Mohammad Al-Yemeni